dimarts, 14 d’agost del 2012

Emma

Títol: Emma
Autora: Jane Austen
Editorial: Círculo de lectores
Idioma: Castellà
Sinopsis:
Emma narra el caso de una rica señorita en medio rural, hija de un anciano inocentemente egoísta, que cree demasiado en sí misma y se complace en organizar matrimonios entre sus conocidos, considerándose ella misma por encima de las eventualidades del amor. Eso le ha salido bien con su antigua institutriz, ahora feliz vecina suya, pero da lugar a un verdadero desastre cuando intenta unir a una modesta muchachita que la acompaña nada menos con el clergyman local - que estaba ilusionado con casarse con Emma.
Otra historia se enreda en su torno: hay un brillante joven que empieza a ilusionarla, casi sin haberla visto, pero que resultará estar secretamente comprometido con cierta modesta señorita de ese ambiente.
Mientras, está siempre presente en segundo plano un sensato cuñado de Emma, propietario vecino. Ante sis fracasos, paulatinamente, ella deja de estar satisfecha de sí misma-
Todo esto, en tono menor, en matizadas conversaciones, en fondo de aburrimiento rural, donde es un acontecimiento que alguien venga a tomar el té...
José María Valverde
L'autora:
Jane Austen (1775-1817)va nèixer a Steventon (Hampshire). Va escriure sobre la classe mitjana britànica i va introduir nous temes literaris, com ara el matrimoni i les classes. El 1811 va publicar Seny i sentiment, a la que aviat seguirien Orgull i prejudici (1813); Mansfield Park (1814), Emma (1816), l'abadia de Northanger (1818), Persuació (1818), que van tenir un gran èxit. Desprès de la seva mort, es van publicar diverses novel·les incompletes i també la seva correspondència.



I la meva opinió:
Quan vaig començar aquest llibre, em costava molt avançar, la calor o potser un empatx d'Austen m'impedien continuar però, a poc a poc Emma s'ha anat guanyant el meu cor, de cop i volta les cotilleries de Hilghbury eren les meves cotilleries, els misteris els meus misteris... (ho reconeix-ho: sóc una xafardera nata).
Narra la vida de Emma, una noia que es creu estar en un nivell social i d'intel·ligència més amunt que la resta dels seus veïns (a part d'alguns elegits), i narra la soledat que això comporta. En un principi jo odiava Emma, però a poc a poc aquesta s'adona dels seus errors i repara tot el mal que ha causat. Ella creu que és molt astuta i inetl·ligent però durant el transcurs del llibre descobreix que s'ha equivocat en tot en que es podia equivocar.
Jane Austen no m'ha defraudat gens, dona mostres del seu habitual enginy amb converses divertídissimes i amb  personatges que tenen altres intencions de les intenten fer creure.
El recomano!
També et pot interessar:


Gwyneth Paltrow com a Emma en la versió cinematogràfica