divendres, 27 d’abril del 2012

La invenció de l'Hugo Cabret

Hola! Avui toca un llibre que si tinc que ser sincera porto anys miran a la biblioteca i que ni tan sols m'havia dignat ha lllegir la sinopsis del darrere o a mirar la portada, només obsrevava el llom dubtativa, que m'obsrevava mentrés escollia un altre lllibre, l'altre dia m'hi vaig decidir, però he de reconeixer que la pel·lícula (encara no l'he pogut veure) i una amiga que fa temps se'l va llegir, mai l'hagués tocat. M'alegro d'haver decidit provar-lo!
Títol: La invenció de l'Hugo Cabret
Autor: Brian Selznick
Editorial: cruïlla
Idioma: Català
Sinopsis:
L'Hugo es un noiet orfe que malviu amagat en una estació de París. La seva dèria és reperar un autòmat que havia trobat el seu pare i que representa un home assegut en un escriptori. Quan aconsegueix fer-lo funcionar, però el noi queda glaçat.
Quina relació té el dibuix que ha fet la figura mecànica amb el vell sorrut de la parada de joguines de l'estació?
amb l'ajuda de Isabelle, la fillola del vell, l'Hugo farà un descobriment sorprenent.
Combinat elements dels àlbums il·lustrats, la novel·la gràfica i el cinema, Brian Selznick trenca la forma de la novel·la tradicional per crear una obra molt original i innovadora.



I la meva opinió:



M'ha sorprés moltíssim en molt sentits, però sobretot per el seu format. La meitat del llibre són dibuixos i fotografies, com diu la típica i molesta frase... "una imatge val per mil paraules". Fa que la lectura sigui increïblement diferent al que estic acostumada. De cop i volta he tornat a ser una nena petita, intrigada per el que trobarà a la pàgina següent. No acabo d'entendre perquè n'han volgut fer una pel·licula: el llibre en si ja és una mena de pel·lícula!
I la història es dolça i tendre... ideal per coneixer els inicis del cinema. Per aprendre a estimar les pel·licules, per coneixer la veritable màgia i per saber d'on venen els somnis.