divendres, 29 de juny del 2012

Seny i sentiment

Títol: Seny i sentiment
Autora: Jane Austen
Editorial: La Magrana
Idioma: Català
Sinopsis:
Seny i sentiment és la història de dues germanes de temparaments totalment oposats, que viuen en un poblet d'Anglaterra a finals del segle XVIII. Elinor, tranquil·la i pacient, és el paradigma de la prudència i l'autocontrol, i la seva germana petita, Marianne, és molt emocional, impulsiva i sensible. Tot i ser tan diferents, comparteixen les mateixes penes amoroses: totes dues perdent l'afecte deñs seus pretendents. Elinor desitja un home que es compromet amb una altra, i Marianne perd el cor per un pocavergonya que la deixa plantada.
El seu patiment mutu les farà ajudar-se a comprendtre's l'una amb l'altra: l'amor de debó arriba finalment quan el seny deixa pas el sentiment i el sentiment cedeix davant  del seny.
Una sàtira molt intel·ligent sobre els excessos de les e,ocions que va caracteritzar l'èopca del romanticisme que va viure la Jane Austen, fidel retratista de les virtuts i les misèries britàniques.
Sobre l'autora:
Jane Austen (1775-1817)va nèixer a Steventon (Hampshire). Va escriure sobre la classe mitjana britànica i va introduir nous temes literaris, com ara el matrimoni i les classes. El 1811 va publicar Seny i sentiment, a la que aviat seguirien Orgull i prejudici (1813); Mansfield Park (1814), Emma (1816), l'abadia de Northanger (1818), Persuació (1818), que van tenir un gran èxit. Desprès de la seva mort, es van publicar diverses novel·les incompletes i també la seva correspondència.


I la meva opinió:
M'agrada't molt, tot i que preferixo la història d'Orgull i prejudici. Aquesta es més aviat una crítica de la societat del romanticisme i un estudi dels sentiments.  Però d'alguna manera enganxa moltíssim, tot i que al principi s'em va fer una mica difícil entendre les converses, un cop m'he acostumat, pràcticament parlava com els personatges del llibre.
El recomano!



2 comentaris:

Belly Bolet ha dit...

M'ha encantata aquest llibre!
Passat a mirar la meva ressenya, havera que et sembla!
Aquí te la deixo: http://plujadellibresdelabelly.blogspot.com.es/2014/04/seny-i-sentiment.html

Marta ha dit...

A mi també m'encanta! (vaja com tots els llibres de la Jane Austen. Ja has llegit Orgull i prejudici?